La Plataforma Participa, impulsada per la regidoria de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni, es consolida com el canal que cada cop utilitza més la ciutadania per fer arribar les seves peticions i suggeriments. Durant l’any 2016, quan es va posar en funcionament aquest canal, es van rebre un total de 51 consultes, la majoria de les quals adreçades a Eficiència Energètica i Medi Ambient (33%), a Policia Local (27%) i a Obres i Serveis (18%). Durant l’any 2017 la utilització d’aquest canal ha crescut de forma clara, i el nombre de consultes s’ha més que triplicat arribant a les 181. Durant aquest any les principals consultes i suggeriments de la ciutadania s’han adreçat a Policia Local (33%), a Eficiència Energètica i Medi Ambient (27%), a Urbanisme (14%) i a Obres i Serveis (9%).
L’increment de participació durant aquest any es pot atribuir a les diverses accions per apropar els mecanismes de participació a la ciutadania i a l’efectivitat a l’hora de respondre a les peticions. En aquest sentit, a més de les bústies fixes instal·lades a diverses dependències municipals i del portal www.participa.calonge.cat, enguany també s’ha posat en funcionament una bústia de sobretaula mòbil, que ha estat situada de forma itinerant i temporal en diversos espais, com el casal de la gent gran de Calonge, el de Sant Antoni, la Biblioteca Pere Caner i la Biblioteca La Cooperativa. A tot això s’hi afegeix la renovació de la web de participació, on es pot trobar tota la informació sobre les consultes ciutadanes i també es poden enviar opinions i suggeriments online.
Les opinions i suggeriments que rep la Plataforma Participa es deriven a les àrees afectades, de manera que siguin respostes pels tècnics municipals, i les respostes es fan arribar per correu electrònic o per telèfon a la ciutadania.